Firma Google podwaja nagrody dla poszukiwaczy luk w Chromebook

file-1146_big
17
Mar
2016

no comment adminci

Firma Google podwoiła nagrody do 100 000 dolarów dla poszukiwaczy błędów i bug-ów w urządzeniach Chromebook oraz luk w bezpieczeństwie w miniaturowych komputerach Chromebox.

Liczący na nagrodę poszukiwacze muszą zmierzyć się z jednym z dwóch wyzwań. Pierwsze polega na omijaniu zabezpieczeń w urządzeniach Chromebook pracujących w trybie gościa, a drugie na blokowaniu dodatku Ochrona Pobierania (Download Protecion) w opcji Bezpiecznego Przeglądania (Safe Browsing) przeglądarki Chrome. Firma zapowiada już, że ta sześciocyfrowa suma będzie dostępna przez cały rok.

„Od 2010 roku, ku naszemu zadowoleniu, nagrodziliśmy poszukiwaczy, którzy znaleźli i zgłosili nam napotkane problemy za pomocą specjalnego Programu Nagród Bezpieczeństwa Google (Security Reward Program)”, pisze dział bezpieczeństwa bloga Google. „W zeszłym roku, Google wypłaciło dociekliwym poszukiwaczom ponad 2 miliony dolarów w podziękowaniu za ich pracę, która sprawia, że użytkownicy Google mogą czuć się bezpieczniej w sieci.”

Firma posiada zdumiewające osiągnięcia w zakresie fundowania podobnych nagród dla poszukiwaczy błędów w zabezpieczeniach, zwłaszcza przeglądarki Chrome. W przeszłości, poszukiwacze odnajdujący luki w bezpieczeństwie w systemach urządzeń przenośnych w systemach Android również mogli liczyć na szczodre wynagrodzenia oscylujące w granicy 200 tyś. dolarów, które zawierały indywidualne nagrody po 37 tyś. dolarów.

„Raz jeszcze, poszukiwacze z całego świata – z Wielkiej Brytanii, Polski, Niemiec, Rumunii, Izraela, Brazylii, Stanów Zjednoczonych, Chin, Rosji, Indii i wielu innych – brali udział w programie,” powiedziało Google w czasie trwania akcji w 2015 roku. „W 2015 roku, świeżo dołączony do programu „Nagrody Bezpieczeństwa” Android miał w niego swój wyjątkowy i natychmiastowy wkład.”

To dzięki wychodzenia poza kręgi zawodowych poszukiwaczy luk w bezpieczeństwie, Google osiągnęło postęp w dziedzinie bezpieczeństwa swoich produktów zachęcając jednocześnie do odpowiedzialnego zgłaszania podobnych słabości.

FreshMail.pl