Produkcja inteligentnych aut lub samochodów autonomicznych, bo taka nazwa również funkcjonuje gwałtownie rozwija się na obydwóch rynkach, zarówno na tym już dojrzałym jak i wschodzącym. Przewiduje się, że produkcja nowych samochodów wyposażonych w połączenia transmisji danych (przez wbudowany moduł komunikacji bądź połączenie typu tether do mobilnego urządzenia) w roku 2016 osiągnie liczbę 12.4 milionów, a w 2020 wzrośnie do 61 milionów.

“Inteligentny pojazd jest filarem dla fundamentalnych możliwości i zakłóceń w przemyśle motoryzacyjnym i wielu innych branż tego pionu” mówi James Hines, dyrektor działu badań w Gartner. Kontynuuje: “Komunikujące się samochody będą generować nowe produkty, innowacje usług, powstawanie nowych firm, aktywacje atrakcyjnych ofert i modeli biznesowych, a także zaprezentują nową erę mobilności “smart”, w której uwaga przemysłu samochodowego przesuwa się z indywidualnej własności do bardziej usługowo zorientowanej wizji mobilności osobistej”.

Technologia samochodów autonomicznych uruchomi możliwości dla producentów pojazdów do stworzenia po-sprzedażowych korzyści poprzez np. sprzedaż dodatkowych usług, ulepszania funkcji, jak również zwiększenie lojalności marki przez bardziej spersonalizowane podejście do klienta. To pobudzi rewolucyjność w sąsiadujących branżach jak: ubezpieczenia samochodowe, wypożyczalnie aut czy usługi współdzielenia przejazdów. Gartner przewiduje ze przyszłościowe aplikacje inteligentnego samochodu, od 2016 roku aż do 2020, napędzą 150 % wzrost w zapotrzebowaniu na kontekstową informacje, taką jak wykrywanie obrazu i geolokalizację.

Osoby będące CISO (ang. –chief information security officer) powinny zacząć kontestować podejście do Internetu Przedmiotów (ang. IOT)” ostrzegał w lipcu Gartner. “Wyłonią się pewne zasady, takie chociażby jak “wytrzymałość aktualizowania”. Weźmy przykład takiego połączonego auta: Średni okres życia samochodu wynosi, szacunkowo, 8-10 lat podczas gdy żywotność smartfonu szacuje się na około dwa lata, po upływie których ochrona i aktualizacje systemu operacyjnego stają się rzadkie lub całkowicie ustają. Taka sytuacja może sprawić, że komunikujące się auta staną się narażone na ataki przez 6 -8 lat
Około 80% nowej generacji pojazdów do 2017 będzie podłączonych do Internetu, gdzie obecnie jest to 25%.

Dyrektorzy generalni publicznie rozpoczęli mówić o inteligentnych autach, a programiści są zgodni co do wyzwań w dziedzinie ochrony jakie stoją przed nowym rynkiem, jak donosi Business Insights. Ostatnie badania pokazują, że elektroniczne komponenty obecnie tworzą ponad 50% kosztów produkcji samochodu, gdzie niektóre auta zawierają ponad 100 milionów wierszy kodu.

Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Bitdefender jako źródła.

0 0 votes
Article Rating

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments